i Journal

Friday, February 18, 2011

Bank Kena Tipu?



Bank kena tipu RM19 juta? Mudahnye..

Itulah dia, pinjaman ASB aku berjumlah RM0.035 juta tu sehingga kini masih belum nampak kelulusannye lagi...... musykil sungguh...

Wednesday, January 05, 2011

MPOB


Malaysia adalah 'pengekspot' terbesar minyak sawit Dunia.... heh, heh, heh..
Apa kata MPOB?

Monday, September 20, 2010

After the killings: Who Wants To Be a Millionaire?

Malaysia: September 2010 Millionaire kills millionaire

The killling of prominent figure in cosmetic line of business in Malaysia recently, Dato' Sosilawati bt Lawiya including three other of her companions creating wave of shocks across nation. The brutality of the murder took place at Ladang Gadong near Tg. Sepat make everyone wonder how much money is actualy would be enough for this all-mastermind-lawyer-claimed dato' criminal. It was reported that this lawyer had of about RM300,000,000.00 in his account at time of arrested. Well, that's too can be consider big sum of money and he also can be called a millionaire.

It is now depends on our judiciary system to ensure those who were invlove in the murder brought in front of justice to be prosecuted. The punishment should be as cruelty as it to be. Only Death penalty is considered way of

May the souls of all the four victims rest in peace.. Al Fatihah.

Thursday, September 02, 2010

Proyek Ganyang Malasie


Kepada para perusuh-perusuh yang berada di indon sinun tu, kenapa tak kamu bangkitkan hal kamu itu kepada negarawan kamu yang berada di Malaysia ini? Ajaklah mereka merusuh dan berdemo sama terhadap kerajaan Malaysia di sini. Kita tengok apa agaknya reaksi atau response dari wak wak kamu yang berada di sini. Cuba fikir: kamu keluar masuk rumah orang tu setiap hari tanpa permisi, nah di hari tuan rumah itu tiba-tiba hanya memandang dan menahan aksi selamba kamu itu, terus kamu naik gila berdemo dan merusuh! Kenapalah kamu ni bengap sungguh!

Dengan sedikit upah bersama sebungkus nasi campur, takkan nak dijadikan modal menghentam kedutaan negara orang? Ingatlah! kita pun boleh buat perkara yang sama di sini. Jangan sampai rakyat Malaysia bangkit bertindak! Kesudahannya kita pun sama sama tahu.... Kita pun mempunyai endless list tentang rasa tidak puas hati terhadap 'orang-orang awak' tu di sini. So, pergilah buat kerja-kerja yang berfaedah sikit! Yang engkau orang berdemo sakan sangat tu, puasa? he he he...

C'mon, guess who was first that come and offer helping hand when your countrymen suffering in great pain when mother nature levelled your homes not so long time ago?

PATUT PATUT LA BRO...

Tuesday, August 31, 2010

31hb Ogos 1957

Mari kita senaraikan apa yang boleh dan tak boleh buat jika Malaya belum merdeka lagi:

...........YangYang boleh di buat.................... Tak boleh buat

1.

2.

3.

4.


Maka oleh itu, hargailah kemerdekaan yang telah kita capai pada tahun 1957 itu!



Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Kita yang ke 53!

Negara Ku

نڬاراكو 
تانه تومڤهڽ دارهكو


رعيت هيدوڤ برساتو دان ماجو

رحمة بهاڬيا 
توهن كورنياكنراج كيت
 سلامت برتختا

رحمة بهاڬيا
 توهن كورنياكنراج كيت
 سلامت برتختا


Other related video prior to independence....



Monday, August 23, 2010

Tanah Melayu

Aku harian sungguh dengan perkembangan di tanah air Malaya semenjak dua menjak ni. Maka jika seseorang dari keturunan Melayu itu dengan cekal mempertahankan hak-haknya yang telah sedia termaktub di atas Tanah Melayu ini, beliau akan segeralah di cap sebagai Malay extremist, racist, ultra dan sebagainya oleh ....hm m siapa lagi... Memanglah kita perlu mempertahankan hak kita di tempat asal kita ini...

Mereka tidak ada hak/kuasa untuk menyuruh kita mengubah fakta tersebut...

Kita bercakap soal perpaduan. Dah banyak sangat yang telah kita giveway hak-hak istimewa kita semenjak dari zaman kolonial lagi. Soalnya siapa yang nak berpaduan dengan kita? Kita dengan mereka atau mereka dengan kita..

lambat laun...

bersambung..

Sunday, August 15, 2010

Builds from Zero at Ground Zero


Obama did said Al-Qaeda terrorists responsible for the 9/11 attacks do not represent Islam.

"It is a gross distortion of Islam," the president said late Friday. "In fact, Al-Qaeda has killed more Muslims than people of any other religion -- and that list of victims includes innocent Muslims who were killed on 9/11."
Marilah kita melupakan masa lalu dan melangkah terus ke hadapan. Lagi pun umur bumi kita ni pun bukan nya muda lagi. Kiamat mungkin dah begitu hampir. Marilah kembali ke pangkal jalan...
Yang dah sudah tu sudah lah...